Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Wątek zamknięty


WSTĘP:
Stanfordzki eksperyment więzienny miał za zadanie zbadać psychologiczne efekty symulacji życia więziennego. Przeprowadziła go grupa psychologów uniwersytetu Stanford pod przewodnictwem Philipa Zimbardo w 1971 roku. Eksperymentalne więzienie skonstruowano w piwnicy wydziału psychologii w Stanford.
W lokalnej gazecie pojawiło się ogłoszenie, w którym oferowano 15 $ za dzień udziału w eksperymencie. Sztab psychologów starannie wyselekcjonował kandydatów, wybierając x z ponad setki studentów, która zgłosiła się dobrowolnie, nie wiedząc jeszcze co ich czeka. Podczas selekcji kierowano się dobrą kondycją psychofizyczną kandydatów oraz ich przeszłością.
Studentów podzielono na dwie grupy, więźniów i strażników. celi, przewiązując uprzednio oczy.
Zadaniem strażników było pilnowanie porządku, ale jeden z nich szybko przeciwstawił się zasadom i za drobną opłatą przemycał więźniom rzeczy o które go poprosili.
Wszystko poszłoby dobrze, gdyby nie to, że prowadzący eksperyment, zniechęcony powolnymi postępami sam przebrał się za jednego z więźniów w celu podkręcenia atmosfery. Do dowództwa "więzienia" napływały nieprawdziwe donosy, a niewinnych więźniów karano. Jedni mówili, że skazywano ich na śmierć, inni zapewniali, że przenoszono ich do karceru. Jedno było pewne - więźniowie zaczęli znikać. Pozostali, w obawie o swoje życie zawiązali trybunał, którego potajemne zebrania miały odszukać kapusia i rozprawić się z nim.
ROLE:
- więzień - zwykły, niewinny członek trybunału
- szmugler - jeden z więźniów, który kupił u strażnika truciznę, może użyć jej tylko raz na dowolnie wybranym uczestniku eksperymentu
- ochotnik - jeśli zostanie zlinczowany/zakapowany, nikt nie może zostać zakapowany podczas trwania danego/następnego dnia
- kapuś - prowadzący eksperyment, który założył skórę więźnia, aby podkręcić atmosferę. Z jego polecenia usuwani są więźniowie i to jego należy znaleźć
HARMONOGRAM GRY:
8 czerwca
* 17:00 - rozpoczęcie rozgrywki
(do) 10 czerwca
* do 17:00 - pierwszy lincz
* do 19:00 - działanie kapusia, działanie szmuglera
(Itd)
- wolno wyjawiać role
- testament można zamieścić do 12 godzin po linczu
Ostatnio edytowany przez cholerajedna (2015-06-02 15:32:19)
Offline


Szacun, fajny klimat w oparciu o znany, ale fajny eksperyment... Mru. Najs.
Offline


Pomysł zajebisty, grałabym... Ale w te dni jestem akurat na wycieczce xD
Offline


Jest bardzo mało osób. Może mogłabym poczekać.
Offline


No dobra, mogę być... Robię to dla Daffa ![[dblpt]D](http://www.rozgrywkird.mojeforum.net/upload/mojeforum_net/rozgrywkird/smilies/[dblpt]D.png)
Offline


"testament można zamieścić do 12 godzin po linczu" - po morderstwie też, czy zamordowani nie mają prawa do testamentu?
Offline
Strony: 1
Wątek zamknięty