Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Wątek zamknięty
WSTĘP:
Stanfordzki eksperyment więzienny miał za zadanie zbadać psychologiczne efekty symulacji życia więziennego. Przeprowadziła go grupa psychologów uniwersytetu Stanford pod przewodnictwem Philipa Zimbardo w 1971 roku. Eksperymentalne więzienie skonstruowano w piwnicy wydziału psychologii w Stanford.
W lokalnej gazecie pojawiło się ogłoszenie, w którym oferowano 15 $ za dzień udziału w eksperymencie. Sztab psychologów starannie wyselekcjonował kandydatów, wybierając x z ponad setki studentów, która zgłosiła się dobrowolnie, nie wiedząc jeszcze co ich czeka. Podczas selekcji kierowano się dobrą kondycją psychofizyczną kandydatów oraz ich przeszłością.
Studentów podzielono na dwie grupy, więźniów i strażników. celi, przewiązując uprzednio oczy.
Zadaniem strażników było pilnowanie porządku, ale jeden z nich szybko przeciwstawił się zasadom i za drobną opłatą przemycał więźniom rzeczy o które go poprosili.
Wszystko poszłoby dobrze, gdyby nie to, że prowadzący eksperyment, zniechęcony powolnymi postępami sam przebrał się za jednego z więźniów w celu podkręcenia atmosfery. Do dowództwa "więzienia" napływały nieprawdziwe donosy, a niewinnych więźniów karano. Jedni mówili, że skazywano ich na śmierć, inni zapewniali, że przenoszono ich do karceru. Jedno było pewne - więźniowie zaczęli znikać. Pozostali, w obawie o swoje życie zawiązali trybunał, którego potajemne zebrania miały odszukać kapusia i rozprawić się z nim.
ROLE:
- więzień - zwykły, niewinny członek trybunału
- szmugler - jeden z więźniów, który kupił u strażnika truciznę, może użyć jej tylko raz na dowolnie wybranym uczestniku eksperymentu
- ochotnik - jeśli zostanie zlinczowany/zakapowany, nikt nie może zostać zakapowany podczas trwania danego/następnego dnia
- kapuś - prowadzący eksperyment, który założył skórę więźnia, aby podkręcić atmosferę. Z jego polecenia usuwani są więźniowie i to jego należy znaleźć
HARMONOGRAM GRY:
8 czerwca
* 17:00 - rozpoczęcie rozgrywki
(do) 10 czerwca
* do 17:00 - pierwszy lincz
* do 19:00 - działanie kapusia, działanie szmuglera
(Itd)
- wolno wyjawiać role
- testament można zamieścić do 12 godzin po linczu
Ostatnio edytowany przez cholerajedna (2015-06-02 15:32:19)
Offline
Szacun, fajny klimat w oparciu o znany, ale fajny eksperyment... Mru. Najs.
Offline
Pomysł zajebisty, grałabym... Ale w te dni jestem akurat na wycieczce xD
Offline
Jest bardzo mało osób. Może mogłabym poczekać.
Offline
No dobra, mogę być... Robię to dla Daffa
Offline
"testament można zamieścić do 12 godzin po linczu" - po morderstwie też, czy zamordowani nie mają prawa do testamentu?
Offline
Strony: 1
Wątek zamknięty